01.jpg__666x374_q85_crop-smart_mask-0 3px 0 3px_upscale

Külön ligában a Mercedes? Rosberg még csak nem is volt elégedett a körével

Egyre borúlátóbbak az ellenfelek, ahogy a Mercedes egyre többet megmutat magából. A Red Bull tanácsadója máris sima kettős győzelmekről beszél, Valtteri Bottas pedig úgy érzi, mindenki esélytelen a németekkel szemben.

Ahogyan elmélyülünk a téli tesztekben, egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy idén sem lesz könnyű dolga annak, aki le akarja győzni a világbajnoki cím védőjét, a Mercedest. A csapat már az első héten is megállíthatatlanul rótta a köröket, s ezt látva számos ellenfelük érezte úgy, hogy 2016 az egyértelmű folytatása lesz az előző két szezonnak. Fernando Alonso és Felipe Massa is félelmetesnek tartotta a németek formáját.

Aztán kedden először kerültek föl az Ezüstnyílra a lágy Pirelli-gumik, Nico Rosberg pedig teljesített velük egy 1:23,022 másodperces időt. Ez nemcsak az eddigi téli tesztek második legjobb körét jelentette Barcelonában (Sebastian Vettel etalonja 1:22,810), de aznap egyúttal 1,5 másodperccel bizonyult gyorsabbnak az ezen a keveréken futó második legjobbnál.

Figyelembe véve, hogy az általa használt lágy, valamint a Vettel által múlt héten föltett ultralágy keverék között nagyjából 1-1,2 másodperc a tempókülönbség (autótól függően), két tizedes lemaradása honfitársával szemben, valóban vészjósoló az ellenfelekre nézve.

„Ez az idő szenzációs. Ha a Ferrari Melbourne-ig nem talál valamit, a Mercedes könnyedén kettős győzelemmel indít” – jósolta a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a nap végén. Hasonló félelmei voltak Valtteri Bottasnak is.  „A Mercedest utolérhetetlennek látom. Külön ligában versenyeznek – legalábbis a dolgok eddigi állása szerint” – nyilatkozta a finn, aki ultralágy gumin is 0,2 másodperccel elmaradt Rosbergtől.

A Williams versenyzője viszont nemcsak emiatt, a csapat megbízhatósága miatt is borúlátó. Lewis Hamilton a délután folyamán teljesített egy komplett versenyszimulációt, köridői pedig ebben a „kategóriában” is erősnek tűntek. „Jelenleg úgy fest, hogy a Mercedes nagyon jó helyzetben van. Azt elnézve, hol tartunk most, eléggé nehéz lesz bárkinek is felvenni velük a versenyt a szezon kezdetén. Jelenleg ezek a tények” – állapította meg. „Tudom, hogy a szurkolóknak nem lenne jó még egy év a Mercedes dominanciája mellett. Mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, próbáljuk elkapni őket. A szezon hosszú, és ki tudja? Remélhetőleg érkezik még pár újításunk Melbourne-ig, és talán be is válnak. Szóval még nem vesztettük el a hitünket.”

„Mi változtattunk a programunkon, egyre inkább a teljesítményre fókuszálunk. A köridők szép lassan javulnak, és tudjuk, hogy még fognak is. Keményen próbálkozunk, de hogy hol leszünk Melbourne-re, még nem tudjuk. Egyértelműen előreléptünk, ahogy a többi csapat is. Remélhetőleg a Ferrarival és a Red Bull-lal harcolhatunk. Nagy lesz idén a versengés, és remélem, hogy a vágyott pozíciókért harcolhatunk.”

Rosberg köre nem is volt igazán jó…

A kedd leggyorsabbja, Nico Rosberg nem titkolta elégedettségét a Mercedes első olyan napja után, melyen a csapat megmutatta, mire is lehet képes valójában. Elismerte, kevés benzinnel futotta legjobb idejét, s úgy érzi, fejlesztéseik egyelőre remekül működnek. „Az időmérőre teszteltünk. Kevés benzinnel mentünk, és most igazán támadhattam. Jó érzés volt elvinni az autót a határig, és fontos is volt ez Melbourne előtt” – lelkendezett.

„Nagyon magas színvonalon állunk most, a csapat fantasztikusan működik. De a Ferrari nincs messze, ezért meg kell oldanunk a házi feladatunkat Melbourne-ig. Hogy pontosan mennyire vannak tőlünk, nehéz lenne megmondani, csak azt tudjuk, többé-kevésbé mekkora a különbség. Nem tudhatjuk, mennyi üzemanyaggal mentek, milyen fordulatszámmal. De azt sem akarjuk, hogy az ellenfeleink tudják, mi hol tartunk. Az új cápaorrunk előrelépés, de hogy mekkora, azt nem tudom. De ez is jelzi, mennyire erős most a csapatunk. A megoldás innovatív, és annak is kell lennie, hogy elöl maradhassunk.”

Rosbergnek ugyanakkor volt még egy rossz híre az ellenfelek számára: elárulta, ennél jobb kör is benne volt a W07-esben. „Két próbálkozásom volt, de egyikkel sem voltam elégedett. Most, hogy minden nap körözhetek, lesz időm kicsit kielemezni ezt, és megnézni, min tudnék még javítani” – fogalmazott a német, aki időmérős szimulációja során második nekifutásra az első szektorban még javítani tudott addigi idején, ám a kör végén „csak” 1:23,4 másodpercnél állt meg a stopper, amivel egyébként még így is könnyedén második lehetett volna az ultralágyas Bottas mögött…