2015-ferrari-ff-review-13-970x647

A Ferrari története

A Ferrari S.p.A a világon mindenki által jól ismert olaszországi autógyár, ahol csúcskategóriás sportautókat és nagy teljesítménnyel bíró versenyautókat gyártanak.

A gyár története a XX. század első felében vette kezdetét. 1929-ben Enzo Ferrrari céget alapított Scuderia Ferrari, vagyis Ferrari Istálló néven az olaszországi Modenában. Enzo elsődleges célja az volt, hogy amatőr versenyzőket tudjon sikeresen szponzorálni. Az ötlet egy Bolognában, pénzes emberek körében lezajlott vacsorán született meg, ahol Enzo is meghívott volt. Hamarosan neki is látott terve megvalósításának és negyven főből álló csapatot sikerült megszerzerveznie. A kezdeti időkben még Alfa Romeok-ban versenyeztette a pilótákat, hiszen maga Enzo is az Alfa versenyrészlegének vezetője volt, illetve versenyzett is. Egy idő után azonban Enzo Ferrari rájött arra, hogy az Alfa Romeo a Scuderia-t teljesen be akarja kebelezni, ezért kilépett a cégtől is vitte a csapatát is.

Cége új nevet kapott Auto Avio Costruzioni Ferrarira néven. Amikor Enzo Ferrari kilépett az Alfa Romeo-tól aláírt velük egy szerződést, melyben megfogadta, hogy négy évig biztosan nem fog a csapat versenyeken indulni. Mindez 1939-ben történt. Ferrari azonban nem kötötte magát a szerződéshez és bár a gyára szerszámgépgyártásba kezdett, szinte azonnal nekilátott kidolgozni a Tipo 815-ös típusú versenyautójának a tervét is. A tervet Alberto Massmino készítette el a számára. Az autó nem sokkal ezután formát is öntött és részt vettek vele néhány versenyen, de a világháború kitörése a versenyszférára is negatív hatással volt. A Tipo 815 a háború vége után már soha többé nem állt pályára. 1943-ban a háború elől Ferrari a gyárát Maranellóba költöztette, de itt sem talált menedékre, ugyanis a várost egy évvel később bombázni kezdték. Csak nagy nehézségek árán 1946-ra sikerült a gyárat újra működőképessé alakítani.

1947-re a Ferrari a 125S jelzésű modelljével méregdrága, luxus közúti autók gyártásába kezdett. Az így keletkező bevételből a cég a versenyistállót támogatta. A közúti autók hatalmas sikernek örvendtek, főleg a fiatal milliomosok körében és a Ferrari autók hamarosan presztízs szimbólummá váltak. Enzo Ferrari ennek köszönhetően olyan gyorsan gazdagodott hogy azt is megtehette, hogy az autók karosszériáját a legnevesebb tervezőkkel terveztesse meg.

A cég sikere ma is töretlen. Mi sem bizonytja ezt jobban, mint az a 2009-es eset, amikor egy 1957-es gyártású Testa Rossa-t egy árverésen 12.1 millió dollárért sikerült eladni.

1950-től a Ferrari cég a Forma 1-es versenyeken is részt vesz. 1950-ben az idény második versenyén mutatkoztak be, de ekkor még a versenyt egyértelműen az Alfa Romeo uralta. Az Alfa 1951-ben azonban kivonult a versenyzésből és ezzel a Ferrari szabad utat kapott. 1951-ben már futamgyőzelmet is sikerült aratniuk José Froilan González nevű argentin pilótájuk közreműködése által.

A Ferrari napjainkban az egyetlen olyan Forma1-es csapat, amely az első versenyévtől kezdve jelen van a versenyeken.

A Ferrariért szerte a világon milliók rajonganak. A lelkes rajongók minden olyan tárgyat gyűjtenek, amely a csapathoz köthető. A ferrari kiegészítők mára már ellepték az internetet és a sportáruházak polcait is. A legkülönbözőbb ferrari kiegészítők közül választhatunk mind a magunk, mind az ismerőseink, rokonaink és barátaink számára. Ha nincs időnk felkeresni egy sportáruházat, látogassunk el valamelyik online webshop oldalára, ahol kedvünk szering válogathatunk a ferrari kiegészítők közül.